Leiden

Workshop Inleiding Botanisch Tekenen.

DATUM:     22 mei 2024
TIJD:          20.00 - 22.00 uur
LOCATIE:   Yuverta College, Lange Voort 70, 2341 KD Oegstgeest

DOCENT:   Ying Fung

KOSTEN:   Euro 10,- Er is plaats voor 12 deelnemers, leden hebben voorrang.

Mijn naam is Ying Fung en ik ben lid van de vereniging Botanische Kunstenaars Nederland. Tot voor kort heb ik bij een plantenveredelingsbedrijf gewerkt en in mijn vrije tijd heb ik 13 jaar lang bloemen en planten getekend volgens de principes van het maken van Botanische Illustraties. Sommige van mijn werken zijn door mijn voormalige werkgever verwerkt in de communicatie en pr uitingen van het bedrijf.

Botanisch tekenen houdt in dat je planten zo exact en volledig mogelijk op papier zet. Zodat de kijker ziet hoe de plant opgebouwd is, en ook de kenmerken van de plant begrijpt. Om dit te kunnen doen moet je de plant eerst goed bestuderen. Pas als je de plant goed begrijpt kun je hem natuurgetrouw op papier zetten. Botanische tekenaars zijn in dienst bij wetenschappelijke instituten zoals Naturalis en Hortus. Leden van de Botanische Kunstenaars Nederland verzorgen meerdaagse cursussen om dit vak goed te leren.

Botanische illustraties kun je maken met potlood, inkt en aquarel verf. De basis van elke botanische illustratie is een goede tekening. In de workshop gaan we aan de slag met bladeren. Met potlood gaan we twee verschillende bladeren zo goed mogelijk weergeven.

Mee te nemen:

Potlood HB

Liniaal of Geo-driehoek

Gum

Puntenslijper

U kunt zich aanmelden per email naar info(at)leiden.groei.nl o.v.v. naam, telefoonnummer en lidmaatschapsnummer. Tevens het benodigde bedrag overmaken op rekeningnummer NL25 INGB 0000 1413 84 t.n.v. K.M.T.P. Leiden afd. cursussen te Warmond o.v.v. workshop Inleiding Botanisch Tekenen.